loading...

دریچه

بازدید : 67
يکشنبه 14 فروردين 1401 زمان : 18:30

سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن یک محفظه زیرزمینی ساخته شده از بتن، فایبرگلاس یا پلاستیک است که از طریق آن فاضلاب خانگی فاضلاب برای تصفیه اولیه جریان می یابد . فرآیندهای ته نشینی و بی هوازی مواد جامد و آلی را کاهش می دهند، اما راندمان تصفیه فقط متوسط است (به عنوان تصفیه اولیه نامیده می شود). سیستم های سپتیک تانک پلی اتیلن نوعی تأسیسات ساده فاضلاب در محل ( OSSF ) هستند. آنها را می توان در مناطقی که به سیستم فاضلاب متصل نیستند مانند مناطق روستایی استفاده کرد. پساب مایع تصفیه شده معمولاً در یک میدان تخلیه سپتیک تانک پلی اتیلن دفع می شود، که درمان بیشتری را فراهم می کند. با این وجود، آلودگی آب های زیرزمینی ممکن است رخ دهد و می تواند یک مشکل باشد.

اصطلاح سپتیک تانک پلی اتیلن به محیط باکتریایی بی هوازی که در سپتیک تانک پلی اتیلن ایجاد می شود اشاره دارد که زباله های تخلیه شده به سپتیک تانک پلی اتیلن را تجزیه یا معدنی می کند. سپتیک تانک ها را می توان با سایر واحدهای تصفیه فاضلاب در محل مانند فیلترهای زیستی یا سیستم های هوازی که شامل هوادهی مصنوعی اجباری می شوند، جفت کرد.

سرعت انباشته شدن لجن - که سپتاژ یا لجن مدفوعی نیز نامیده می شود - سریعتر از سرعت تجزیه است. بنابراین، لجن انباشته شده مدفوع باید به طور دوره ای حذف شود، که معمولاً با کامیون وکیوم انجام می شود.

یک سپتیک تانک پلی اتیلن شامل یک یا چند مخزن بتنی یا پلاستیکی بین 4000 تا 7500 لیتر (1000 تا 2000 گالن) است. یک سر آن به یک لوله فاضلاب ورودی و سر دیگر به یک میدان تخلیه سپتیک تانک پلی اتیلن متصل می شود. به طور کلی این اتصالات لوله با یک لوله T ساخته می شود و اجازه می دهد تا مایع بدون ایجاد اختلال در پوسته روی سطح وارد و خارج شود. امروزه طراحی سپتیک تانک پلی اتیلن معمولاً شامل دو محفظه است که هر کدام مجهز به دهانه دسترسی و پوشش است و توسط یک دیوار جداکننده با دهانه‌هایی که تقریباً در وسط راه بین کف و سقف سپتیک تانک پلی اتیلن قرار دارد، از هم جدا شده‌اند.

فاضلاب وارد اولین محفظه سپتیک تانک پلی اتیلن می شود و اجازه می دهد تا جامدات ته نشین شده و کف ها شناور شوند. جامدات ته نشین شده به صورت بی هوازی هضم می شوند و حجم مواد جامد را کاهش می دهند. جزء مایع از طریق دیواره تقسیم به محفظه دوم جریان می یابد، جایی که نشست بیشتر در آن صورت می گیرد. مایع اضافی، که اکنون در یک شرایط کلی شفاف است، سپس از خروجی به میدان تخلیه سپتیک تانک پلی اتیلن تخلیه می‌شود که بسته به محل، به عنوان میدان شستشو، میدان تخلیه یا میدان تراوش نیز شناخته می‌شود. برای اطمینان از اینکه تخلخل خاک به عنوان میدان زهکشی مناسب است، قبل از نصب، آزمایش نفوذ لازم است.

ناخالصی‌ های باقی‌م انده در خاک به دام می‌ افتند و از بین می ‌روند و آب اضافی از طریق نفوذ در خاک، از طریق تبخیر و جذب از طریق سیستم ریشه گیاهان و در نهایت تعرق یا ورود به آب ‌های زیرزمینی یا سطحی از بین می‌ رود . یک شبکه لوله کشی که اغلب در یک ترانشه پر از سنگ قرار می گیرد (به کاشی گریه مراجعه کنید)، فاضلاب را در سراسر میدان با سوراخ های زهکشی متعدد در شبکه توزیع می کند. اندازه میدان زهکشی متناسب با حجم فاضلاب و نسبت معکوس با تخلخل میدان زهکشی است. کل سیستم سپتیک تانک پلی اتیلن می تواند به تنهایی از طریق گرانش یا در مواردی که ملاحظات توپوگرافی نیاز دارد، با گنجاندن یک پمپ بالابر کار کند. برخی از طرح‌ های سپتیک تانک پلی اتیلن شامل سیفون یا دستگاه ‌های دیگر برای افزایش حجم و سرعت خروجی به میدان زهکشی است. اینها به پر کردن یکنواخت ‌تر لوله زهکشی و افزایش عمر میدان زهکشی با جلوگیری از گرفتگی یا گرفتگی زودرس کمک می‌کنند.

تانک ایمهوف یک سیستم سپتیک تانک پلی اتیلن دو مرحله ای است که در آن لجن در یک سپتیک تانک پلی اتیلن جداگانه هضم می شود. این امر از مخلوط شدن لجن هضم شده با فاضلاب ورودی جلوگیری می کند. همچنین برخی از طرح های سپتیک تانک پلی اتیلن دارای مرحله دوم هستند که در آن پساب حاصل از مرحله اول بی هوازی قبل از تخلیه به میدان نشت هوادهی می شود.

یک سیستم سپتیک تانک پلی اتیلن که به درستی طراحی شده و به طور معمول کار می کند، بدون بو است. علاوه بر بازرسی و تخلیه دوره ای، یک سپتیک تانک پلی اتیلن باید برای چندین دهه با حداقل تعمیر و نگهداری، با مخازن بتنی، فایبرگلاس یا پلاستیکی حدود 50 سال دوام بیاورد.

خالی کردن (لجن زدایی)

زباله هایی که در اثر هضم بی هوازی تجزیه نمی شوند باید در نهایت از سپتیک تانک پلی اتیلن خارج شوند. در غیر این صورت سپتیک تانک پلی اتیلن پر می شود و فاضلاب حاوی مواد تجزیه نشده مستقیماً به میدان زهکشی تخلیه می شود. این امر نه تنها برای محیط زیست مضر است، بلکه اگر لجن از سپتیک تانک پلی اتیلن به داخل میدان آبشویی سرریز کند، ممکن است لوله‌های آبشوئی را مسدود کند یا تخلخل خاک را کاهش دهد که نیاز به تعمیرات گران قیمت دارد.

هنگامی که یک سپتیک تانک پلی اتیلن تخلیه می شود، لجن انباشته شده ( سپتاژ، همچنین به عنوان لجن مدفوع توسط یک کامیون خلاء. اینکه چند بار باید سپتیک تانک پلی اتیلن تخلیه شود به حجم سپتیک تانک پلی اتیلن نسبت به ورودی مواد جامد، مقدار مواد جامد غیرقابل هضم، و دمای محیط (زیرا هضم بی هوازی در دماهای بالاتر کارآمدتر انجام می شود) و همچنین استفاده، سیستم بستگی دارد. مشخصات و الزامات مقام مربوطه. برخی از مقامات بهداشتی تخلیه مخازن را در فواصل زمانی مشخص می‌خواهند، در حالی که برخی دیگر آن را به تصمیم بازرس واگذار می‌کنند. برخی از سیستم ها نیاز به پمپاژ هر چند سال یا زودتر دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بین 10 تا 20 سال بین پمپاژها فاصله داشته باشند. یک سیستم قدیمی با یک سپتیک تانک پلی اتیلن کوچکتر که توسط یک خانواده بزرگ استفاده می شود، به پمپاژ بسیار بیشتر از سیستم جدیدی که فقط توسط چند نفر استفاده می شود، نیاز دارد.

خدمات لجن زدایی نباید سپتیک تانک پلی اتیلن را به طور کامل خالی کند، بلکه مقداری جامدات ته نشین شده را در سپتیک تانک پلی اتیلن باقی بگذارد تا برخی از جمعیت های میکروبی در محل باقی بماند تا فرآیندهای تخریب بی هوازی ادامه یابد. یک سپتیک تانک پلی اتیلن خالی ممکن است در اثر فشار هیدرواستاتیک آسیب ببیند و باعث شود تا سپتیک تانک پلی اتیلن تا حدی از زمین خارج شود، به خصوص در شرایط سیل یا شرایط زمین بسیار مرطوب.

یکی دیگر از گزینه های لم زدایی برنامه ریزی شده از سپتیک تانک پلی اتیلن است که در چندین کشور آسیایی از جمله فیلیپین، مالزی، ویتنام، اندونزی و هند آغاز شده است. در این فرآیند، هر ملک در طول مسیر مشخصی تحت پوشش قرار می گیرد و متصرفان از قبل از لجن زدایی که انجام می شود مطلع می شوند.

نگهداری

نگهداری از سیستم سپتیک تانک پلی اتیلن اغلب بر عهده ساکنین یا مالک ملک است. برخی از اشکال سوء استفاده یا بی توجهی شامل موارد زیر است:

اقدامات کاربر

دور ریختن بیش از حد روغن ها و گریس های پخت و پز می تواند باعث مسدود شدن زهکشی های ورودی شود. روغن ها و گریس ها اغلب به سختی تجزیه می شوند و می توانند باعث ایجاد مشکلات بو و مشکلاتی در تخلیه دوره ای شوند.

ریختن مواد زائد غیرقابل تجزیه در توالت مانند ته سیگار ، پنبه / سواب یا محصولات بهداشتی قاعدگی و کاندوم می تواند باعث مسدود شدن و پر شدن سریع سپتیک تانک پلی اتیلن شود، بنابراین این مواد نباید به این روش دور ریخته شوند. هنگامی که توالت به جای سپتیک تانک پلی اتیلن به فاضلاب متصل است، همین امر صدق می کند.

استفاده از توالت برای دفع ضایعات مواد غذایی می تواند باعث بارگیری سریع سیستم با مواد جامد و خرابی شود.

برخی از مواد شیمیایی ممکن است به اجزای یک سپتیک تانک پلی اتیلن آسیب برساند یا باکتری های مورد نیاز در سپتیک تانک پلی اتیلن برای عملکرد صحیح سیستم را از بین ببرد، مانند آفت کش ها ، علف کش ها، مواد با غلظت بالایی از سفید کننده یا سود سوزآور (لیمو)، یا هر ماده معدنی دیگر . مانند رنگ ها یا حلال ها.

استفاده از نرم کننده های آب - تخلیه آب نمک از نرم کننده های آب ممکن است به باکتری های مسئول تجزیه فاضلاب آسیب برساند. با این حال، معمولاً آب نمک به اندازه کافی با سایر فاضلاب ها رقیق می شود که تأثیر منفی بر سپتیک تانک پلی اتیلن نمی گذارد.

عوامل دیگر

ریشه های درختان و درختچه های بیرون زده بالای سپتیک تانک پلی اتیلن یا زهکشی ممکن است آنها را مسدود و پاره کنند. درختانی که مستقیماً در مجاورت یک سپتیک تانک پلی اتیلن قرار دارند، با افزایش سن سیستم و شروع بتن شروع به ایجاد ترک و نشتی کوچک در سپتیک تانک پلی اتیلن می‌شوند. ریشه درختان به دلیل مسدود شدن و انسداد لوله های زهکشی می تواند باعث مشکلات جدی جریان شود و خود درختان به دلیل تامین مواد مغذی آماده از سیستم سپتیک تانک پلی اتیلن به شدت گسترش می یابند.

زمین های بازی و ساختمان های انبار ممکن است به سپتیک تانک پلی اتیلن و زمین زهکشی آسیب برساند. علاوه بر این، پوشاندن میدان زهکشی با یک سطح غیرقابل نفوذ، مانند مسیر یا پارکینگ، به طور جدی بر کارایی آن تأثیر می گذارد و احتمالاً به سپتیک تانک پلی اتیلن و سیستم جذب آسیب می رساند.

ورود آب بیش از حد به سیستم ممکن است بیش از حد به سیستم وارد شود و باعث از کار افتادن آن شود.

بارندگی بسیار زیاد، ذوب سریع برف و جاری شدن سیل از رودخانه‌ ها یا دریا همگی می‌توانند مانع از کارکرد میدان زهکشی شوند و می‌توانند باعث برگشت جریان شوند و در عملکرد عادی سپتیک تانک پلی اتیلن اختلال ایجاد کنند. سطح بالای آب در زمستان نیز می تواند منجر به برگشت آب زیرزمینی به سپتیک تانک پلی اتیلن شود.

با گذشت زمان، بیوفیلم روی لوله های زهکشی ایجاد می شود که می تواند منجر به انسداد شود. از چنین شکستی می توان به عنوان شکست بیومات یاد کرد.

افزودنی های سپتیک تانک پلی اتیلن

افزودنی های سپتیک تانک پلی اتیلن توسط برخی از تولیدکنندگان با هدف بهبود کیفیت پساب از سپتیک تانک پلی اتیلن ، کاهش تجمع لجن و کاهش بو تبلیغ شده است. این افزودنی ‌ها – که معمولاً بر پایه میکروارگانیسم ‌های مؤثر هستند – معمولاً در طولانی‌مدت پرهزینه هستند و انتظارات را برآورده نمی‌کنند. شده است که در ایالات متحده بیش از 1200 افزودنی سپتیک تانک پلی اتیلن در سال 2011 در بازار موجود بود.

نگرانی های زیست محیطی

در حالی که یک سپتیک تانک پلی اتیلن که به درستی نگهداری و مستقر شده باشد، مشکلات زیست محیطی بالاتری نسبت به تصفیه متمرکز فاضلاب شهری ایجاد نمی کند، مشکلات خاصی ممکن است با سپتیک تانک پلی اتیلن در یک مکان نامناسب ایجاد شود، و خرابی تانک سپتیک تانک پلی اتیلن معمولاً برای تعمیر یا تعویض هزینه بیشتری دارد. فاضلاب شهری از آنجایی که سیستم های سپتیک تانک پلی اتیلن نیاز به زهکشی های بزرگ دارند ، برای مناطق متراکم ساخته شده نامناسب هستند.

انتشار بو و گاز

برخی از مواد تشکیل دهنده فاضلاب به ویژه سولفات ها در شرایط بی هوازی سپتیک تانک پلی اتیلن به سولفید هیدروژن ، گازی تند و سمی تبدیل می شوند. متان نیز ممکن است آزاد شود. نیترات ها و ترکیبات نیتروژن آلی را می توان به آمونیاک . به دلیل شرایط بی هوازی، فرآیندهای تخمیر انجام می شود که ممکن است دی اکسید کربن و متان تولید کند.

سپتیک تانک پلی اتیلن چگونه کار می کند؟

سپتیک تانک پلی اتیلن مواد آلی را هضم می کند و مواد قابل شناور (مانند روغن و گریس) و جامدات را از فاضلاب جدا می کند.

یک سپتیک تانک پلی اتیلن با دو لوله (برای ورودی و خروجی) متصل خواهد شد.

لوله ورودی برای انتقال ضایعات آب از خانه و جمع آوری آن در سپتیک تانک پلی اتیلن استفاده می شود. به اندازه کافی در اینجا نگهداری می شود تا مواد زائد جامد و مایع از یکدیگر جدا شوند.

لوله دوم لوله خروجی است. همچنین می تواند میدان تخلیه را فراخوانی کند. این لوله فاضلاب پیش فرآوری شده را از سپتیک تانک پلی اتیلن خارج کرده و به طور یکنواخت در خاک و مجرای آب پخش می کند.

زمانی که پسماندها جمع آوری شد، پس از مدتی شروع به جمع آوری می کنند، به 3 لایه تقسیم می شوند.

لایه بالایی روغن و گریس است و بالای همه زباله ها شناور است. این معمولا به عنوان سپتیک تانک پلی اتیلن نامیده می شود.

لایه میانی شامل فاضلاب همراه با ذرات زباله است.

لایه سوم و پایینی شامل ذراتی است که سنگین تر از آب هستند و لایه ای از لجن را تشکیل می دهند.

باکتری های داخل سپتیک تانک پلی اتیلن بهترین کار را برای تجزیه مواد زائد جامد انجام می دهند، که سپس به مایعات اجازه جدا شدن و تخلیه آسان می دهد.

آنچه در پایین سپتیک تانک پلی اتیلن باقی می ماند چیزی است که باید به طور دوره ای به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری عمومی حذف شود. این یکی از دلایلی است که سپتیک تانک پلی اتیلن تنها یک شکل اساسی تصفیه فاضلاب است.

فرآیند گام به گام نحوه عملکرد سپتیک تانک پلی اتیلن

آب از آشپزخانه، حمام و غیره شما از طریق یک لوله زهکشی اصلی منتهی به سپتیک تانک پلی اتیلن می گذرد.

زیرزمینی سپتیک تانک پلی اتیلن فرآیند نگهداری فاضلاب را آغاز می کند. باید این مدت فاضلاب را به اندازه کافی نگه دارد تا مواد جامد در پایین قرار گیرند، در حالی که روغن و گریس به سمت بالا شناور شوند.

پس از این فرآیند، پساب مایع (پساب) سپس قادر به خروج از سپتیک تانک پلی اتیلن به میدان تخلیه خواهد بود.

این فاضلاب از طریق لوله ها روی سطوح متخلخل تخلیه می شود. اینها به فاضلاب اجازه می دهد تا از طریق خاک فیلتر شود.

پس از نفوذ در خاک، زمین فاضلاب را می پذیرد، تصفیه می کند و پراکنده می کند و در نهایت به آب های زیرزمینی تخلیه می شود.

در نهایت، فاضلاب به خاک نفوذ می کند و به طور طبیعی باکتری های کلیفرم مضر، ویروس ها و مواد مغذی را از بین می برد.

سپتیک تانک پلی اتیلن برای جمع آوری فاضلاب و فاضلاب خانه هایی طراحی شده اند که به فاضلاب اصلی متصل نیستند و نیاز می‌باشد قبل از ورود فاضلاب به سیستم و یا خط فاضلاب یک تصفیه را تجربه کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن یک محفظه زیرزمینی ساخته شده از بتن، فایبرگلاس یا پلاستیک است که از طریق آن فاضلاب خانگی فاضلاب برای تصفیه اولیه جریان می یابد . فرآیندهای ته نشینی و بی هوازی مواد جامد و آلی را کاهش می دهند، اما راندمان تصفیه فقط متوسط است (به عنوان تصفیه اولیه نامیده می شود). سیستم های سپتیک تانک پلی اتیلن نوعی تأسیسات ساده فاضلاب در محل ( OSSF ) هستند. آنها را می توان در مناطقی که به سیستم فاضلاب متصل نیستند مانند مناطق روستایی استفاده کرد. پساب مایع تصفیه شده معمولاً در یک میدان تخلیه سپتیک تانک پلی اتیلن دفع می شود، که درمان بیشتری را فراهم می کند. با این وجود، آلودگی آب های زیرزمینی ممکن است رخ دهد و می تواند یک مشکل باشد.

اصطلاح سپتیک تانک پلی اتیلن به محیط باکتریایی بی هوازی که در سپتیک تانک پلی اتیلن ایجاد می شود اشاره دارد که زباله های تخلیه شده به سپتیک تانک پلی اتیلن را تجزیه یا معدنی می کند. سپتیک تانک ها را می توان با سایر واحدهای تصفیه فاضلاب در محل مانند فیلترهای زیستی یا سیستم های هوازی که شامل هوادهی مصنوعی اجباری می شوند، جفت کرد.

سرعت انباشته شدن لجن - که سپتاژ یا لجن مدفوعی نیز نامیده می شود - سریعتر از سرعت تجزیه است. بنابراین، لجن انباشته شده مدفوع باید به طور دوره ای حذف شود، که معمولاً با کامیون وکیوم انجام می شود.

یک سپتیک تانک پلی اتیلن شامل یک یا چند مخزن بتنی یا پلاستیکی بین 4000 تا 7500 لیتر (1000 تا 2000 گالن) است. یک سر آن به یک لوله فاضلاب ورودی و سر دیگر به یک میدان تخلیه سپتیک تانک پلی اتیلن متصل می شود. به طور کلی این اتصالات لوله با یک لوله T ساخته می شود و اجازه می دهد تا مایع بدون ایجاد اختلال در پوسته روی سطح وارد و خارج شود. امروزه طراحی سپتیک تانک پلی اتیلن معمولاً شامل دو محفظه است که هر کدام مجهز به دهانه دسترسی و پوشش است و توسط یک دیوار جداکننده با دهانه‌هایی که تقریباً در وسط راه بین کف و سقف سپتیک تانک پلی اتیلن قرار دارد، از هم جدا شده‌اند.

فاضلاب وارد اولین محفظه سپتیک تانک پلی اتیلن می شود و اجازه می دهد تا جامدات ته نشین شده و کف ها شناور شوند. جامدات ته نشین شده به صورت بی هوازی هضم می شوند و حجم مواد جامد را کاهش می دهند. جزء مایع از طریق دیواره تقسیم به محفظه دوم جریان می یابد، جایی که نشست بیشتر در آن صورت می گیرد. مایع اضافی، که اکنون در یک شرایط کلی شفاف است، سپس از خروجی به میدان تخلیه سپتیک تانک پلی اتیلن تخلیه می‌شود که بسته به محل، به عنوان میدان شستشو، میدان تخلیه یا میدان تراوش نیز شناخته می‌شود. برای اطمینان از اینکه تخلخل خاک به عنوان میدان زهکشی مناسب است، قبل از نصب، آزمایش نفوذ لازم است.

ناخالصی‌ های باقی‌م انده در خاک به دام می‌ افتند و از بین می ‌روند و آب اضافی از طریق نفوذ در خاک، از طریق تبخیر و جذب از طریق سیستم ریشه گیاهان و در نهایت تعرق یا ورود به آب ‌های زیرزمینی یا سطحی از بین می‌ رود . یک شبکه لوله کشی که اغلب در یک ترانشه پر از سنگ قرار می گیرد (به کاشی گریه مراجعه کنید)، فاضلاب را در سراسر میدان با سوراخ های زهکشی متعدد در شبکه توزیع می کند. اندازه میدان زهکشی متناسب با حجم فاضلاب و نسبت معکوس با تخلخل میدان زهکشی است. کل سیستم سپتیک تانک پلی اتیلن می تواند به تنهایی از طریق گرانش یا در مواردی که ملاحظات توپوگرافی نیاز دارد، با گنجاندن یک پمپ بالابر کار کند. برخی از طرح‌ های سپتیک تانک پلی اتیلن شامل سیفون یا دستگاه ‌های دیگر برای افزایش حجم و سرعت خروجی به میدان زهکشی است. اینها به پر کردن یکنواخت ‌تر لوله زهکشی و افزایش عمر میدان زهکشی با جلوگیری از گرفتگی یا گرفتگی زودرس کمک می‌کنند.

تانک ایمهوف یک سیستم سپتیک تانک پلی اتیلن دو مرحله ای است که در آن لجن در یک سپتیک تانک پلی اتیلن جداگانه هضم می شود. این امر از مخلوط شدن لجن هضم شده با فاضلاب ورودی جلوگیری می کند. همچنین برخی از طرح های سپتیک تانک پلی اتیلن دارای مرحله دوم هستند که در آن پساب حاصل از مرحله اول بی هوازی قبل از تخلیه به میدان نشت هوادهی می شود.

یک سیستم سپتیک تانک پلی اتیلن که به درستی طراحی شده و به طور معمول کار می کند، بدون بو است. علاوه بر بازرسی و تخلیه دوره ای، یک سپتیک تانک پلی اتیلن باید برای چندین دهه با حداقل تعمیر و نگهداری، با مخازن بتنی، فایبرگلاس یا پلاستیکی حدود 50 سال دوام بیاورد.

خالی کردن (لجن زدایی)

زباله هایی که در اثر هضم بی هوازی تجزیه نمی شوند باید در نهایت از سپتیک تانک پلی اتیلن خارج شوند. در غیر این صورت سپتیک تانک پلی اتیلن پر می شود و فاضلاب حاوی مواد تجزیه نشده مستقیماً به میدان زهکشی تخلیه می شود. این امر نه تنها برای محیط زیست مضر است، بلکه اگر لجن از سپتیک تانک پلی اتیلن به داخل میدان آبشویی سرریز کند، ممکن است لوله‌های آبشوئی را مسدود کند یا تخلخل خاک را کاهش دهد که نیاز به تعمیرات گران قیمت دارد.

هنگامی که یک سپتیک تانک پلی اتیلن تخلیه می شود، لجن انباشته شده ( سپتاژ، همچنین به عنوان لجن مدفوع توسط یک کامیون خلاء. اینکه چند بار باید سپتیک تانک پلی اتیلن تخلیه شود به حجم سپتیک تانک پلی اتیلن نسبت به ورودی مواد جامد، مقدار مواد جامد غیرقابل هضم، و دمای محیط (زیرا هضم بی هوازی در دماهای بالاتر کارآمدتر انجام می شود) و همچنین استفاده، سیستم بستگی دارد. مشخصات و الزامات مقام مربوطه. برخی از مقامات بهداشتی تخلیه مخازن را در فواصل زمانی مشخص می‌خواهند، در حالی که برخی دیگر آن را به تصمیم بازرس واگذار می‌کنند. برخی از سیستم ها نیاز به پمپاژ هر چند سال یا زودتر دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بین 10 تا 20 سال بین پمپاژها فاصله داشته باشند. یک سیستم قدیمی با یک سپتیک تانک پلی اتیلن کوچکتر که توسط یک خانواده بزرگ استفاده می شود، به پمپاژ بسیار بیشتر از سیستم جدیدی که فقط توسط چند نفر استفاده می شود، نیاز دارد.

خدمات لجن زدایی نباید سپتیک تانک پلی اتیلن را به طور کامل خالی کند، بلکه مقداری جامدات ته نشین شده را در سپتیک تانک پلی اتیلن باقی بگذارد تا برخی از جمعیت های میکروبی در محل باقی بماند تا فرآیندهای تخریب بی هوازی ادامه یابد. یک سپتیک تانک پلی اتیلن خالی ممکن است در اثر فشار هیدرواستاتیک آسیب ببیند و باعث شود تا سپتیک تانک پلی اتیلن تا حدی از زمین خارج شود، به خصوص در شرایط سیل یا شرایط زمین بسیار مرطوب.

یکی دیگر از گزینه های لم زدایی برنامه ریزی شده از سپتیک تانک پلی اتیلن است که در چندین کشور آسیایی از جمله فیلیپین، مالزی، ویتنام، اندونزی و هند آغاز شده است. در این فرآیند، هر ملک در طول مسیر مشخصی تحت پوشش قرار می گیرد و متصرفان از قبل از لجن زدایی که انجام می شود مطلع می شوند.

نگهداری

نگهداری از سیستم سپتیک تانک پلی اتیلن اغلب بر عهده ساکنین یا مالک ملک است. برخی از اشکال سوء استفاده یا بی توجهی شامل موارد زیر است:

اقدامات کاربر

دور ریختن بیش از حد روغن ها و گریس های پخت و پز می تواند باعث مسدود شدن زهکشی های ورودی شود. روغن ها و گریس ها اغلب به سختی تجزیه می شوند و می توانند باعث ایجاد مشکلات بو و مشکلاتی در تخلیه دوره ای شوند.

ریختن مواد زائد غیرقابل تجزیه در توالت مانند ته سیگار ، پنبه / سواب یا محصولات بهداشتی قاعدگی و کاندوم می تواند باعث مسدود شدن و پر شدن سریع سپتیک تانک پلی اتیلن شود، بنابراین این مواد نباید به این روش دور ریخته شوند. هنگامی که توالت به جای سپتیک تانک پلی اتیلن به فاضلاب متصل است، همین امر صدق می کند.

استفاده از توالت برای دفع ضایعات مواد غذایی می تواند باعث بارگیری سریع سیستم با مواد جامد و خرابی شود.

برخی از مواد شیمیایی ممکن است به اجزای یک سپتیک تانک پلی اتیلن آسیب برساند یا باکتری های مورد نیاز در سپتیک تانک پلی اتیلن برای عملکرد صحیح سیستم را از بین ببرد، مانند آفت کش ها ، علف کش ها، مواد با غلظت بالایی از سفید کننده یا سود سوزآور (لیمو)، یا هر ماده معدنی دیگر . مانند رنگ ها یا حلال ها.

استفاده از نرم کننده های آب - تخلیه آب نمک از نرم کننده های آب ممکن است به باکتری های مسئول تجزیه فاضلاب آسیب برساند. با این حال، معمولاً آب نمک به اندازه کافی با سایر فاضلاب ها رقیق می شود که تأثیر منفی بر سپتیک تانک پلی اتیلن نمی گذارد.

عوامل دیگر

ریشه های درختان و درختچه های بیرون زده بالای سپتیک تانک پلی اتیلن یا زهکشی ممکن است آنها را مسدود و پاره کنند. درختانی که مستقیماً در مجاورت یک سپتیک تانک پلی اتیلن قرار دارند، با افزایش سن سیستم و شروع بتن شروع به ایجاد ترک و نشتی کوچک در سپتیک تانک پلی اتیلن می‌شوند. ریشه درختان به دلیل مسدود شدن و انسداد لوله های زهکشی می تواند باعث مشکلات جدی جریان شود و خود درختان به دلیل تامین مواد مغذی آماده از سیستم سپتیک تانک پلی اتیلن به شدت گسترش می یابند.

زمین های بازی و ساختمان های انبار ممکن است به سپتیک تانک پلی اتیلن و زمین زهکشی آسیب برساند. علاوه بر این، پوشاندن میدان زهکشی با یک سطح غیرقابل نفوذ، مانند مسیر یا پارکینگ، به طور جدی بر کارایی آن تأثیر می گذارد و احتمالاً به سپتیک تانک پلی اتیلن و سیستم جذب آسیب می رساند.

ورود آب بیش از حد به سیستم ممکن است بیش از حد به سیستم وارد شود و باعث از کار افتادن آن شود.

بارندگی بسیار زیاد، ذوب سریع برف و جاری شدن سیل از رودخانه‌ ها یا دریا همگی می‌توانند مانع از کارکرد میدان زهکشی شوند و می‌توانند باعث برگشت جریان شوند و در عملکرد عادی سپتیک تانک پلی اتیلن اختلال ایجاد کنند. سطح بالای آب در زمستان نیز می تواند منجر به برگشت آب زیرزمینی به سپتیک تانک پلی اتیلن شود.

با گذشت زمان، بیوفیلم روی لوله های زهکشی ایجاد می شود که می تواند منجر به انسداد شود. از چنین شکستی می توان به عنوان شکست بیومات یاد کرد.

افزودنی های سپتیک تانک پلی اتیلن

افزودنی های سپتیک تانک پلی اتیلن توسط برخی از تولیدکنندگان با هدف بهبود کیفیت پساب از سپتیک تانک پلی اتیلن ، کاهش تجمع لجن و کاهش بو تبلیغ شده است. این افزودنی ‌ها – که معمولاً بر پایه میکروارگانیسم ‌های مؤثر هستند – معمولاً در طولانی‌مدت پرهزینه هستند و انتظارات را برآورده نمی‌کنند. شده است که در ایالات متحده بیش از 1200 افزودنی سپتیک تانک پلی اتیلن در سال 2011 در بازار موجود بود.

نگرانی های زیست محیطی

در حالی که یک سپتیک تانک پلی اتیلن که به درستی نگهداری و مستقر شده باشد، مشکلات زیست محیطی بالاتری نسبت به تصفیه متمرکز فاضلاب شهری ایجاد نمی کند، مشکلات خاصی ممکن است با سپتیک تانک پلی اتیلن در یک مکان نامناسب ایجاد شود، و خرابی تانک سپتیک تانک پلی اتیلن معمولاً برای تعمیر یا تعویض هزینه بیشتری دارد. فاضلاب شهری از آنجایی که سیستم های سپتیک تانک پلی اتیلن نیاز به زهکشی های بزرگ دارند ، برای مناطق متراکم ساخته شده نامناسب هستند.

انتشار بو و گاز

برخی از مواد تشکیل دهنده فاضلاب به ویژه سولفات ها در شرایط بی هوازی سپتیک تانک پلی اتیلن به سولفید هیدروژن ، گازی تند و سمی تبدیل می شوند. متان نیز ممکن است آزاد شود. نیترات ها و ترکیبات نیتروژن آلی را می توان به آمونیاک . به دلیل شرایط بی هوازی، فرآیندهای تخمیر انجام می شود که ممکن است دی اکسید کربن و متان تولید کند.

سپتیک تانک پلی اتیلن چگونه کار می کند؟

سپتیک تانک پلی اتیلن مواد آلی را هضم می کند و مواد قابل شناور (مانند روغن و گریس) و جامدات را از فاضلاب جدا می کند.

یک سپتیک تانک پلی اتیلن با دو لوله (برای ورودی و خروجی) متصل خواهد شد.

لوله ورودی برای انتقال ضایعات آب از خانه و جمع آوری آن در سپتیک تانک پلی اتیلن استفاده می شود. به اندازه کافی در اینجا نگهداری می شود تا مواد زائد جامد و مایع از یکدیگر جدا شوند.

لوله دوم لوله خروجی است. همچنین می تواند میدان تخلیه را فراخوانی کند. این لوله فاضلاب پیش فرآوری شده را از سپتیک تانک پلی اتیلن خارج کرده و به طور یکنواخت در خاک و مجرای آب پخش می کند.

زمانی که پسماندها جمع آوری شد، پس از مدتی شروع به جمع آوری می کنند، به 3 لایه تقسیم می شوند.

لایه بالایی روغن و گریس است و بالای همه زباله ها شناور است. این معمولا به عنوان سپتیک تانک پلی اتیلن نامیده می شود.

لایه میانی شامل فاضلاب همراه با ذرات زباله است.

لایه سوم و پایینی شامل ذراتی است که سنگین تر از آب هستند و لایه ای از لجن را تشکیل می دهند.

باکتری های داخل سپتیک تانک پلی اتیلن بهترین کار را برای تجزیه مواد زائد جامد انجام می دهند، که سپس به مایعات اجازه جدا شدن و تخلیه آسان می دهد.

آنچه در پایین سپتیک تانک پلی اتیلن باقی می ماند چیزی است که باید به طور دوره ای به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری عمومی حذف شود. این یکی از دلایلی است که سپتیک تانک پلی اتیلن تنها یک شکل اساسی تصفیه فاضلاب است.

فرآیند گام به گام نحوه عملکرد سپتیک تانک پلی اتیلن

آب از آشپزخانه، حمام و غیره شما از طریق یک لوله زهکشی اصلی منتهی به سپتیک تانک پلی اتیلن می گذرد.

زیرزمینی سپتیک تانک پلی اتیلن فرآیند نگهداری فاضلاب را آغاز می کند. باید این مدت فاضلاب را به اندازه کافی نگه دارد تا مواد جامد در پایین قرار گیرند، در حالی که روغن و گریس به سمت بالا شناور شوند.

پس از این فرآیند، پساب مایع (پساب) سپس قادر به خروج از سپتیک تانک پلی اتیلن به میدان تخلیه خواهد بود.

این فاضلاب از طریق لوله ها روی سطوح متخلخل تخلیه می شود. اینها به فاضلاب اجازه می دهد تا از طریق خاک فیلتر شود.

پس از نفوذ در خاک، زمین فاضلاب را می پذیرد، تصفیه می کند و پراکنده می کند و در نهایت به آب های زیرزمینی تخلیه می شود.

در نهایت، فاضلاب به خاک نفوذ می کند و به طور طبیعی باکتری های کلیفرم مضر، ویروس ها و مواد مغذی را از بین می برد.

سپتیک تانک پلی اتیلن برای جمع آوری فاضلاب و فاضلاب خانه هایی طراحی شده اند که به فاضلاب اصلی متصل نیستند و نیاز می‌باشد قبل از ورود فاضلاب به سیستم و یا خط فاضلاب یک تصفیه را تجربه کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 33
  • بازدید سال : 130
  • بازدید کلی : 2277
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی