loading...

دریچه

بازدید : 77
دوشنبه 9 اسفند 1400 زمان : 14:45

مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک چگونه باید ذخیره شود؟

مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک باید در ظروف مخصوص ساخته شده از مواد مقاوم در برابر خوردگی نگهداری شود که ایمنی ، پایداری و طول عمر مخزن ذخیره را تضمین کند. این ملاحظات بسته به غلظت خاص محلول H₂SO₄ می توانند تغییر کنند. اگر در ظروف مناسب با اتصالات و واشرهای صحیح نگهداری نشود، ممکن است خوردگی ایجاد شود و ساختار یکپارچه مخزن به خطر بیفتد، که می تواند باعث نقض مهار شود و منجر به نگرانی های ایمنی بالقوه قابل توجه و تعمیرات پرهزینه شود. هنگام ارزیابی ظروف ذخیره سازی ، اینکه آیا مخلوط یا رقت محلولهای H2SO2 اتفاق می افتد نیز باید به دلیل واکنش گرمازایی که می تواند رخ دهد ، در نظر گرفته شود.

مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک باید در یک منطقه خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم نور خورشید ، گرما و احتراق ذخیره شود و این جدا از مواد ناسازگار است. ذخیره سازی انبوه H₂SO₄ باید از اقدامات مهار ثانویه برای کاهش رضایت بخش قرار گرفتن در معرض در صورت انتشار مواد فله ای استفاده کند. برای موفقیت در ذخیره سازی اسید سولفوریک باید از یک برنامه منظم بازرسی و نگهداری مخزن استفاده شود.

مخازن ذخیره مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک

ملاحظات مختلفی برای ذخیره مقادیر زیادی اسید سولفوریک وجود دارد. غلظت و حجم شیمیایی بیشترین نگرانی ناشی از تنش شیمیایی و احتمال بروز فعالیت خورنده در مخزن پلی پروپیلن نگهدارنده است. بررسی مهندسی هنگام ذخیره بیش از 4000 گالن اسید سولفوریک غلیظ به دلیل افزایش وزن ، فشار مخزن پلی پروپیلن و خطرات ناشی از انتشار احتمالی ، توصیه می شود. بخشهای زیر جزئیات رایج ترین محلولهای ذخیره سازی اسید سولفوریک را شرح می دهد.

مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک کربن

مخازن H2SO4 از جنس استیل کربن انتخاب متداول مخزن پلی پروپیلن برای ذخیره مقادیر عمده بیش از 10،000 گالن است. گزارش شده است که مخازن استیل کربن در ذخیره محلول مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک غلیظ و غلیظ 93 درصد وزنی به بالا موثرترین هستند. این به دلیل افزایش محتوای آب محلول با کاهش غلظت H2SO2 است که باعث می شود واکنش بیشتری بین اسید و مخزن پلی پروپیلن ذخیره سازی فولاد رخ دهد. محتوای آب در هر غلظت زیر 93٪ امکان افزایش فعالیت خورندگی در مخازن ذخیره سازی فولاد کربنی را فراهم می کند. با توجه به این موارد ، مخازن استیل کربنی تا 77٪ H₂SO₄ هنوز در ذخیره اسید موفق هستند. دما باید زیر 100 درجه فارنهایت حفظ شود.

اسید سولفوریک با وجود ماده سازگار ، در غلظت های توصیه شده و دمای طبیعی همچنان باعث خوردگی تدریجی می شود. بازرسی و نگهداری منظم مخزن برای نگهداری مخازن اسید سولفوریک فولاد کربن مهم است. از نظر ذخیره سازی اضافی ، این واکنش بین فولاد کربن و H₂SO₄ می تواند گاز هیدروژن و سولفات آهن تولید کند.

گاز هیدروژن قابل اشتعال است و تجمع گاز می تواند به طور بالقوه منفجر کننده باشد. سیستم های تهویه مورد نیاز فولاد کربن و اسید سولفوریک برای جلوگیری از تجمع گاز هیدروژن است. ترموپلاستیک ها مانند PVC مواد پیشنهادی برای منافذ اسید سولفوریک هستند. دریچه های فولادی به دلیل پتانسیل تولید سولفات آهن و تجمع در لوله های دریچه توصیه نمی شوند.

سولفات آهن تشکیل رسوبی است که در داخل محلول اسید سولفوریک و سیستم های مخزن پلی پروپیلن قرار می گیرد. تجمع سولفات آهن یک مشکل خلوص است و تجمع آن می تواند در لوله ها یا پمپ ها مشکل ایجاد کند.

مخازن پلاستیکی تقویت شده الیاف شیشه (FRP)

مخازن کامپوزیتی FRP فقط برای غلظت مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک 80 درصد وزنی یا کمتر توصیه می شود ، طبق تولید کننده FRP-رزین Ashland، Inc این نوع ذخیره سازی برای ذخیره محلول های غلیظ H₂SO₄ مناسب به حساب نمی آید. نقاط قوت بیش از 80٪ باعث خوردگی مخرب رزین های استر وینیل مخازن کامپوزیت FRP می شوند. این امر به ویژه اگر دمای محلول به 100-120 درجه فارنهایت بالا برود، بسیار مهم است، زیرا اگر رقت H2SO2 مورد توجه قرار گیرد، نگران کننده است. افزودن آب به مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک گرمای قابل توجهی تولید می کند و در صورت افزایش دما از آستانه های قابل استفاده، پایداری ساختار مخزن ممکن است به خطر بیفتد. با توجه به این نگرانی ها ، رقیق سازی اسید سولفوریک در مخازن پلاستیکی تقویت شده با فایبرگلاس توصیه نمی شود.

محتوای دوم H2SO4

تمام سیستم مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک باید اقدامات مهار ثانویه را داشته باشند. مهار معمول برای H2SO4 فله از طریق غوطه وری بتن با یک پوشش مقاوم در برابر اسید است ، زیرا بتن با اسید سولفوریک واکنش خواهد داد. پروتکل های ایمنی مهندسی ایجاب می کند که مهار ثانویه بتواند حداقل 110٪ از حجم کل سیستم مخزن را حفظ کند. این به معنای تمام مخازنی است که در محدوده تعیین شده تعیین شده اند. قوانین و مقررات نظارتی محلی ممکن است الزامات اضافی را برای سیستم های مهار ثانویه H2SO4 ایجاد کنند. همیشه بررسی کنید که سیستم های ذخیره سازی مواد شیمیایی مطابق با کدهای قانون تنظیم کننده محلی طراحی و نگهداری می شوند.

چـرا پـلی ‌اتـیلن؟

پلی‌اتیلن‌ خانواده ‌ای از ترموپلاستها می ‌باشند که از طریق پلیمریزاسیون گاز اتیلن (C2H4) بدست می ‌آیند. از طریق کاتالیست و روش پلیمریزاسیون این ماده می‌توان خواص مختلفی همچون چگالی، شاخص جریان مذاب (MFI)، بلورینگی، درجه شاخه ‌ای و شبکه‌ای شدن، وزن مولکولی و توزیع وزن مولکولی را در آن‌ ها کنترل کرد. پلیمرهای با وزن مولکولی پائین را به عنوان روان‌ کننده به کار می ‌برند. پلیمرهای با وزن مولکولی متوسط واکس‌هایی امتزاج‌پذیر (مخلوط پذیر) با پارافین می‌باشند و نهایتاً پلیمرهایی با وزن مولکولی بالاتر از ۶۰۰۰ در صنعت پلاستیک بیشترین حجم مصرف را به خود اختصاص می‌دهند. پلی‌اتیلن شامل ساختار بسیار ساده‌ای است، به طوری که ساده‌تر از تمام پلیمرهای تجاری می ‌باشد. یک مولکول پلی ‌اتیلن زنجیر بلندی از اتم ‌های کربن است که به هر اتم کربن دو اتم هیدروژن چسبیده است. این پلیمر حداقل زمان عمر 50 سال تحت فشار و دمای مناسب را دارا می ‌باشد. جرم حجمی آن 944 کیلوگرم بر مترمکعب می‌باشد. بنابراین مخزن پلی‌اتیلن علیرغم برخورداری از استحکام بالا، از وزن فوق العاده کمتری نسبت به بتن برخوردار است.

لوله پلی ‌اتیلن اسپيرال عموماً در سايزهاي بزرگ ساخته می‌شود كه ديوارهاي آن از پلی ‌اتیلن دانسيته بالا (HDPE) ساخته می‌شود. البته روش ساخت اين نوع لوله با تكنولوژي بالا می ‌باشد. لوله‌ پلی ‌اتیلن اسپيرال براي انتقال سيالات در شرايط ثقلي و كاربرد هاي فشار پائين می ‌تواند مورد استفاده قرار گيرد.

لوله‌ پلی ‌اتیلن اسپيرال همچنين از نظر مشخصات فني سبک‌تر از لوله‌ تك جداره ساخته می‌ شود كه در مواردي كه سيالات در فشار پایين از آن منتقل می ‌شود می‌تواند براي انتقال فاضلاب و يا سيالات مشابه مورد استفاده قرار گيرد.

ضمناً لوله‌ پلی‌اتیلن اسپيرال می ‌تواند در مواردي كه وزن خاك از آستانه تحمل لوله‌هاي كاروگيت بالاتر است بجاي اين نوع لوله مورد استفاده قرار گيرد. لوله‌ پلی ‌اتیلن اسپيرال همچنين می‌توانند در انتقال سيالات و يا کانال انتقال هوا در زير خاك و يا بروي سطح زمين در فشارهاي پائين مورد استفاده قرار گيرد.

مخازن اسید ذخیره لجن پساب صنعتی :

مخازن ذخیره لجن پساب از پلی پروپیلن یا پلی اتیلن با چگالی بالا طراحی و تولید می گردد و در دسترس کارفرمایان و مشتریان هستند که این نوع مخزن پلی پروپیلن متناسب با کاربرد خاص شما انتخاب شده است. لجن پساب صنعتی که ممکن است خورندگی نیز داشته باشد ، یک گل نرم غلیظ یا مایعات چسبناک دیگر است که معمولاً محصول جانبی تصفیه فاضلاب، جامدات فاضلاب صنعتی و سوسپانسیون ته نشین شده از تصفیه آب آشامیدنی است. اغلب شامل انواع مختلف پاتوژن ها و همچنین آلاینده های سنگین، در مورد زباله های صنعتی، آلاینده های شیمیایی است. لجن آلوده به آلاینده های شیمیایی یا فلزات سنگین، نیازمند تصفیه پیچیده است. از این رو انتخاب مخزن پلی پروپیلن مورد نیاز برای ذخیره این سیال و انباره نیز به سبب شیمیایی بودن می بایست به دقت انجام شود.

مخزن پلی پروپیلن نگهدارنده دوز شیمیایی و مخازن باند

مخازن دوز شیمیایی از 50 لیتر تا 1500 لیتر در دسترس هستند . گروه صنعتی هلدینگ صنایع برتر توانایی تولید هر نوع مخزن پلی پروپیلن برای هر ماده شیمیای با هر میزان غلظت و چگالی و واکنش پذیری را دارد. هر مخزن دوز شیمیایی دارای یک درب اتصال پیچ و یک بخش صاف در بالای مخزن پلی پروپیلن است. این را می توان برای نصب تجهیزات از جمله پمپ های دوز شیمیایی، میکسرها و ابزار دقیق استفاده کرد. هر اندازه از مخزن دوز شیمیایی را می توان با یک مخزن بسته بندی شده عرضه کرد که در صورت آسیب رساندن به مخزن دوز، حداقل 110? مهار را فراهم می کند. این باندها یک نیاز HSE برای بسیاری از کاربردهای مخازن ذخیره مواد شیمیایی هستند.

مخازن پلاستیکی ذخیره سازی مواد شیمیایی :

مخازن ذخیره سازی پلاستیکی ( مخزن اسید پلی اتیلن ، فایبرگلاس و پلاستیکی ) برای نگهداری مواد شیمیایی و مایعات با وزن مخصوص تا 2 SG ( با گرانش مخصوص 2 sg که واحد چگالی ماده نگهداری شونده بر چگالی متریال مورد استفاده در مخزن ) ساخته شده است. این مخزن پلی پروپیلن پلاستیکی جهت نگهداری انواع مواد شیمیایی که در 25 سایز از 50 لیتر تا 30000 لیتر موجود است، مهندسی شده و به صورت یک مخزن قالبی یک تکه بدون اتصال یا درز ساخته شده است.

با استفاده از برگه داده ایمنی مواد، گروه صنعتی هلدینگ صنایع برتر می‌تواند محلول مخزن شیمیایی تولید کند که به طور خاص با ماهیت محصول مطابقت دارد. محدوده مخزن پلی پروپیلن سیو مواد شیمیایی پلاستیکی با گیره های بالابر، سرریز، محل های ورودی و خروجی تولید می شود که می تواند تا 150 میلی متر اتصالات (ها) را بگیرد. ما مخازن اسید سفارشی سازی را برای مشتریان خود طراحی و تولید می کنیم تا نیازهای خاص مانند دیوارهای اضافی، فلنج های جوش داده شده و موارد دیگر را برآورده کنیم.

مخزن پلی پروپیلن ذخیره لجن پساب صنعتی :

مخازن ذخیره لجن پساب از پلی پروپیلن یا پلی اتیلن با چگالی بالا طراحی و تولید می گردد و در دسترس کارفرمایان و مشتریان هستند که این نوع مخزن پلی پروپیلن متناسب با کاربرد خاص شما انتخاب شده است. لجن پساب صنعتی که ممکن است خورندگی نیز داشته باشد ، یک گل نرم غلیظ یا مایعات چسبناک دیگر است که معمولاً محصول جانبی تصفیه فاضلاب، جامدات فاضلاب صنعتی و سوسپانسیون ته نشین شده از تصفیه آب آشامیدنی است. اغلب شامل انواع مختلف پاتوژن ها و همچنین آلاینده های سنگین، در مورد زباله های صنعتی، آلاینده های شیمیایی است. لجن آلوده به آلاینده های شیمیایی یا فلزات سنگین، نیازمند تصفیه پیچیده است. از این رو انتخاب مخزن پلی پروپیلن مورد نیاز برای ذخیره این سیال و انباره نیز به سبب شیمیایی بودن می بایست به دقت انجام شود.

مخزن پلی پروپیلن نگهدارنده دوز شیمیایی و مخازن باند

مخازن دوز شیمیایی از 50 لیتر تا 1500 لیتر در دسترس هستند. گروه صنعتی هلدینگ صنایع برتر توانایی تولید هر نوع مخزن مخزن پلی پروپیلنبرای هر ماده شیمیای با هر میزان غلظت و چگالی و واکنش پذیری را دارد. هر مخزن دوز شیمیایی دارای یک درب اتصال پیچ و یک بخش صاف در بالای مخزن مخزن پلی پروپیلناست. این را می توان برای نصب تجهیزات از جمله پمپ های دوز شیمیایی، میکسرها و ابزار دقیق استفاده کرد. هر اندازه از مخزن دوز شیمیایی را می توان با یک مخزن بسته بندی شده عرضه کرد که در صورت آسیب رساندن به مخزن دوز، حداقل 110? مهار را فراهم می کند. این باندها یک نیاز HSE برای بسیاری از کاربردهای مخازن ذخیره مواد شیمیایی هستند.

برای ذخیره سازی اسید هیدروکلریک می توان از مخزن پلی پروپیلن و یا پلی اتیلن استفاده نمود. هیپوکلریت سدیم یک ماده شفاف زردرنگ می باشد که بعنوان یک ماده سفید کننده در کاربری های مختلفی جهت ضدعفونی کردن آب و فاضلاب و کاهش بوهای نامطبوع موجود در آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. از کلریناتور مایع یا همان هیپوکلریت سدیم در مقیاس بزرگ در صنایع کشاورزی، غذایی، دارویی، صنایع شیمیایی و بهداشتی، صنایع کاغذ، صنایع رنگرزی و نساجی، صنایع دفع زباله و … استفاده می شود. اشعه UV می تواندتاثیرات مخرب و جبران ناپذیری بر روی هیپوکلریت سدیم بگذارد؛ به همین سبب می بایست اقدامات لازم برای ذخیره سازی مناسب آن انجام شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک چگونه باید ذخیره شود؟

مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک باید در ظروف مخصوص ساخته شده از مواد مقاوم در برابر خوردگی نگهداری شود که ایمنی ، پایداری و طول عمر مخزن ذخیره را تضمین کند. این ملاحظات بسته به غلظت خاص محلول H₂SO₄ می توانند تغییر کنند. اگر در ظروف مناسب با اتصالات و واشرهای صحیح نگهداری نشود، ممکن است خوردگی ایجاد شود و ساختار یکپارچه مخزن به خطر بیفتد، که می تواند باعث نقض مهار شود و منجر به نگرانی های ایمنی بالقوه قابل توجه و تعمیرات پرهزینه شود. هنگام ارزیابی ظروف ذخیره سازی ، اینکه آیا مخلوط یا رقت محلولهای H2SO2 اتفاق می افتد نیز باید به دلیل واکنش گرمازایی که می تواند رخ دهد ، در نظر گرفته شود.

مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک باید در یک منطقه خشک و خنک و به دور از تابش مستقیم نور خورشید ، گرما و احتراق ذخیره شود و این جدا از مواد ناسازگار است. ذخیره سازی انبوه H₂SO₄ باید از اقدامات مهار ثانویه برای کاهش رضایت بخش قرار گرفتن در معرض در صورت انتشار مواد فله ای استفاده کند. برای موفقیت در ذخیره سازی اسید سولفوریک باید از یک برنامه منظم بازرسی و نگهداری مخزن استفاده شود.

مخازن ذخیره مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک

ملاحظات مختلفی برای ذخیره مقادیر زیادی اسید سولفوریک وجود دارد. غلظت و حجم شیمیایی بیشترین نگرانی ناشی از تنش شیمیایی و احتمال بروز فعالیت خورنده در مخزن پلی پروپیلن نگهدارنده است. بررسی مهندسی هنگام ذخیره بیش از 4000 گالن اسید سولفوریک غلیظ به دلیل افزایش وزن ، فشار مخزن پلی پروپیلن و خطرات ناشی از انتشار احتمالی ، توصیه می شود. بخشهای زیر جزئیات رایج ترین محلولهای ذخیره سازی اسید سولفوریک را شرح می دهد.

مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک کربن

مخازن H2SO4 از جنس استیل کربن انتخاب متداول مخزن پلی پروپیلن برای ذخیره مقادیر عمده بیش از 10،000 گالن است. گزارش شده است که مخازن استیل کربن در ذخیره محلول مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک غلیظ و غلیظ 93 درصد وزنی به بالا موثرترین هستند. این به دلیل افزایش محتوای آب محلول با کاهش غلظت H2SO2 است که باعث می شود واکنش بیشتری بین اسید و مخزن پلی پروپیلن ذخیره سازی فولاد رخ دهد. محتوای آب در هر غلظت زیر 93٪ امکان افزایش فعالیت خورندگی در مخازن ذخیره سازی فولاد کربنی را فراهم می کند. با توجه به این موارد ، مخازن استیل کربنی تا 77٪ H₂SO₄ هنوز در ذخیره اسید موفق هستند. دما باید زیر 100 درجه فارنهایت حفظ شود.

اسید سولفوریک با وجود ماده سازگار ، در غلظت های توصیه شده و دمای طبیعی همچنان باعث خوردگی تدریجی می شود. بازرسی و نگهداری منظم مخزن برای نگهداری مخازن اسید سولفوریک فولاد کربن مهم است. از نظر ذخیره سازی اضافی ، این واکنش بین فولاد کربن و H₂SO₄ می تواند گاز هیدروژن و سولفات آهن تولید کند.

گاز هیدروژن قابل اشتعال است و تجمع گاز می تواند به طور بالقوه منفجر کننده باشد. سیستم های تهویه مورد نیاز فولاد کربن و اسید سولفوریک برای جلوگیری از تجمع گاز هیدروژن است. ترموپلاستیک ها مانند PVC مواد پیشنهادی برای منافذ اسید سولفوریک هستند. دریچه های فولادی به دلیل پتانسیل تولید سولفات آهن و تجمع در لوله های دریچه توصیه نمی شوند.

سولفات آهن تشکیل رسوبی است که در داخل محلول اسید سولفوریک و سیستم های مخزن پلی پروپیلن قرار می گیرد. تجمع سولفات آهن یک مشکل خلوص است و تجمع آن می تواند در لوله ها یا پمپ ها مشکل ایجاد کند.

مخازن پلاستیکی تقویت شده الیاف شیشه (FRP)

مخازن کامپوزیتی FRP فقط برای غلظت مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک 80 درصد وزنی یا کمتر توصیه می شود ، طبق تولید کننده FRP-رزین Ashland، Inc این نوع ذخیره سازی برای ذخیره محلول های غلیظ H₂SO₄ مناسب به حساب نمی آید. نقاط قوت بیش از 80٪ باعث خوردگی مخرب رزین های استر وینیل مخازن کامپوزیت FRP می شوند. این امر به ویژه اگر دمای محلول به 100-120 درجه فارنهایت بالا برود، بسیار مهم است، زیرا اگر رقت H2SO2 مورد توجه قرار گیرد، نگران کننده است. افزودن آب به مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک گرمای قابل توجهی تولید می کند و در صورت افزایش دما از آستانه های قابل استفاده، پایداری ساختار مخزن ممکن است به خطر بیفتد. با توجه به این نگرانی ها ، رقیق سازی اسید سولفوریک در مخازن پلاستیکی تقویت شده با فایبرگلاس توصیه نمی شود.

محتوای دوم H2SO4

تمام سیستم مخزن پلی پروپیلن اسید سولفوریک باید اقدامات مهار ثانویه را داشته باشند. مهار معمول برای H2SO4 فله از طریق غوطه وری بتن با یک پوشش مقاوم در برابر اسید است ، زیرا بتن با اسید سولفوریک واکنش خواهد داد. پروتکل های ایمنی مهندسی ایجاب می کند که مهار ثانویه بتواند حداقل 110٪ از حجم کل سیستم مخزن را حفظ کند. این به معنای تمام مخازنی است که در محدوده تعیین شده تعیین شده اند. قوانین و مقررات نظارتی محلی ممکن است الزامات اضافی را برای سیستم های مهار ثانویه H2SO4 ایجاد کنند. همیشه بررسی کنید که سیستم های ذخیره سازی مواد شیمیایی مطابق با کدهای قانون تنظیم کننده محلی طراحی و نگهداری می شوند.

چـرا پـلی ‌اتـیلن؟

پلی‌اتیلن‌ خانواده ‌ای از ترموپلاستها می ‌باشند که از طریق پلیمریزاسیون گاز اتیلن (C2H4) بدست می ‌آیند. از طریق کاتالیست و روش پلیمریزاسیون این ماده می‌توان خواص مختلفی همچون چگالی، شاخص جریان مذاب (MFI)، بلورینگی، درجه شاخه ‌ای و شبکه‌ای شدن، وزن مولکولی و توزیع وزن مولکولی را در آن‌ ها کنترل کرد. پلیمرهای با وزن مولکولی پائین را به عنوان روان‌ کننده به کار می ‌برند. پلیمرهای با وزن مولکولی متوسط واکس‌هایی امتزاج‌پذیر (مخلوط پذیر) با پارافین می‌باشند و نهایتاً پلیمرهایی با وزن مولکولی بالاتر از ۶۰۰۰ در صنعت پلاستیک بیشترین حجم مصرف را به خود اختصاص می‌دهند. پلی‌اتیلن شامل ساختار بسیار ساده‌ای است، به طوری که ساده‌تر از تمام پلیمرهای تجاری می ‌باشد. یک مولکول پلی ‌اتیلن زنجیر بلندی از اتم ‌های کربن است که به هر اتم کربن دو اتم هیدروژن چسبیده است. این پلیمر حداقل زمان عمر 50 سال تحت فشار و دمای مناسب را دارا می ‌باشد. جرم حجمی آن 944 کیلوگرم بر مترمکعب می‌باشد. بنابراین مخزن پلی‌اتیلن علیرغم برخورداری از استحکام بالا، از وزن فوق العاده کمتری نسبت به بتن برخوردار است.

لوله پلی ‌اتیلن اسپيرال عموماً در سايزهاي بزرگ ساخته می‌شود كه ديوارهاي آن از پلی ‌اتیلن دانسيته بالا (HDPE) ساخته می‌شود. البته روش ساخت اين نوع لوله با تكنولوژي بالا می ‌باشد. لوله‌ پلی ‌اتیلن اسپيرال براي انتقال سيالات در شرايط ثقلي و كاربرد هاي فشار پائين می ‌تواند مورد استفاده قرار گيرد.

لوله‌ پلی ‌اتیلن اسپيرال همچنين از نظر مشخصات فني سبک‌تر از لوله‌ تك جداره ساخته می‌ شود كه در مواردي كه سيالات در فشار پایين از آن منتقل می ‌شود می‌تواند براي انتقال فاضلاب و يا سيالات مشابه مورد استفاده قرار گيرد.

ضمناً لوله‌ پلی‌اتیلن اسپيرال می ‌تواند در مواردي كه وزن خاك از آستانه تحمل لوله‌هاي كاروگيت بالاتر است بجاي اين نوع لوله مورد استفاده قرار گيرد. لوله‌ پلی ‌اتیلن اسپيرال همچنين می‌توانند در انتقال سيالات و يا کانال انتقال هوا در زير خاك و يا بروي سطح زمين در فشارهاي پائين مورد استفاده قرار گيرد.

مخازن اسید ذخیره لجن پساب صنعتی :

مخازن ذخیره لجن پساب از پلی پروپیلن یا پلی اتیلن با چگالی بالا طراحی و تولید می گردد و در دسترس کارفرمایان و مشتریان هستند که این نوع مخزن پلی پروپیلن متناسب با کاربرد خاص شما انتخاب شده است. لجن پساب صنعتی که ممکن است خورندگی نیز داشته باشد ، یک گل نرم غلیظ یا مایعات چسبناک دیگر است که معمولاً محصول جانبی تصفیه فاضلاب، جامدات فاضلاب صنعتی و سوسپانسیون ته نشین شده از تصفیه آب آشامیدنی است. اغلب شامل انواع مختلف پاتوژن ها و همچنین آلاینده های سنگین، در مورد زباله های صنعتی، آلاینده های شیمیایی است. لجن آلوده به آلاینده های شیمیایی یا فلزات سنگین، نیازمند تصفیه پیچیده است. از این رو انتخاب مخزن پلی پروپیلن مورد نیاز برای ذخیره این سیال و انباره نیز به سبب شیمیایی بودن می بایست به دقت انجام شود.

مخزن پلی پروپیلن نگهدارنده دوز شیمیایی و مخازن باند

مخازن دوز شیمیایی از 50 لیتر تا 1500 لیتر در دسترس هستند . گروه صنعتی هلدینگ صنایع برتر توانایی تولید هر نوع مخزن پلی پروپیلن برای هر ماده شیمیای با هر میزان غلظت و چگالی و واکنش پذیری را دارد. هر مخزن دوز شیمیایی دارای یک درب اتصال پیچ و یک بخش صاف در بالای مخزن پلی پروپیلن است. این را می توان برای نصب تجهیزات از جمله پمپ های دوز شیمیایی، میکسرها و ابزار دقیق استفاده کرد. هر اندازه از مخزن دوز شیمیایی را می توان با یک مخزن بسته بندی شده عرضه کرد که در صورت آسیب رساندن به مخزن دوز، حداقل 110? مهار را فراهم می کند. این باندها یک نیاز HSE برای بسیاری از کاربردهای مخازن ذخیره مواد شیمیایی هستند.

مخازن پلاستیکی ذخیره سازی مواد شیمیایی :

مخازن ذخیره سازی پلاستیکی ( مخزن اسید پلی اتیلن ، فایبرگلاس و پلاستیکی ) برای نگهداری مواد شیمیایی و مایعات با وزن مخصوص تا 2 SG ( با گرانش مخصوص 2 sg که واحد چگالی ماده نگهداری شونده بر چگالی متریال مورد استفاده در مخزن ) ساخته شده است. این مخزن پلی پروپیلن پلاستیکی جهت نگهداری انواع مواد شیمیایی که در 25 سایز از 50 لیتر تا 30000 لیتر موجود است، مهندسی شده و به صورت یک مخزن قالبی یک تکه بدون اتصال یا درز ساخته شده است.

با استفاده از برگه داده ایمنی مواد، گروه صنعتی هلدینگ صنایع برتر می‌تواند محلول مخزن شیمیایی تولید کند که به طور خاص با ماهیت محصول مطابقت دارد. محدوده مخزن پلی پروپیلن سیو مواد شیمیایی پلاستیکی با گیره های بالابر، سرریز، محل های ورودی و خروجی تولید می شود که می تواند تا 150 میلی متر اتصالات (ها) را بگیرد. ما مخازن اسید سفارشی سازی را برای مشتریان خود طراحی و تولید می کنیم تا نیازهای خاص مانند دیوارهای اضافی، فلنج های جوش داده شده و موارد دیگر را برآورده کنیم.

مخزن پلی پروپیلن ذخیره لجن پساب صنعتی :

مخازن ذخیره لجن پساب از پلی پروپیلن یا پلی اتیلن با چگالی بالا طراحی و تولید می گردد و در دسترس کارفرمایان و مشتریان هستند که این نوع مخزن پلی پروپیلن متناسب با کاربرد خاص شما انتخاب شده است. لجن پساب صنعتی که ممکن است خورندگی نیز داشته باشد ، یک گل نرم غلیظ یا مایعات چسبناک دیگر است که معمولاً محصول جانبی تصفیه فاضلاب، جامدات فاضلاب صنعتی و سوسپانسیون ته نشین شده از تصفیه آب آشامیدنی است. اغلب شامل انواع مختلف پاتوژن ها و همچنین آلاینده های سنگین، در مورد زباله های صنعتی، آلاینده های شیمیایی است. لجن آلوده به آلاینده های شیمیایی یا فلزات سنگین، نیازمند تصفیه پیچیده است. از این رو انتخاب مخزن پلی پروپیلن مورد نیاز برای ذخیره این سیال و انباره نیز به سبب شیمیایی بودن می بایست به دقت انجام شود.

مخزن پلی پروپیلن نگهدارنده دوز شیمیایی و مخازن باند

مخازن دوز شیمیایی از 50 لیتر تا 1500 لیتر در دسترس هستند. گروه صنعتی هلدینگ صنایع برتر توانایی تولید هر نوع مخزن مخزن پلی پروپیلنبرای هر ماده شیمیای با هر میزان غلظت و چگالی و واکنش پذیری را دارد. هر مخزن دوز شیمیایی دارای یک درب اتصال پیچ و یک بخش صاف در بالای مخزن مخزن پلی پروپیلناست. این را می توان برای نصب تجهیزات از جمله پمپ های دوز شیمیایی، میکسرها و ابزار دقیق استفاده کرد. هر اندازه از مخزن دوز شیمیایی را می توان با یک مخزن بسته بندی شده عرضه کرد که در صورت آسیب رساندن به مخزن دوز، حداقل 110? مهار را فراهم می کند. این باندها یک نیاز HSE برای بسیاری از کاربردهای مخازن ذخیره مواد شیمیایی هستند.

برای ذخیره سازی اسید هیدروکلریک می توان از مخزن پلی پروپیلن و یا پلی اتیلن استفاده نمود. هیپوکلریت سدیم یک ماده شفاف زردرنگ می باشد که بعنوان یک ماده سفید کننده در کاربری های مختلفی جهت ضدعفونی کردن آب و فاضلاب و کاهش بوهای نامطبوع موجود در آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد. از کلریناتور مایع یا همان هیپوکلریت سدیم در مقیاس بزرگ در صنایع کشاورزی، غذایی، دارویی، صنایع شیمیایی و بهداشتی، صنایع کاغذ، صنایع رنگرزی و نساجی، صنایع دفع زباله و … استفاده می شود. اشعه UV می تواندتاثیرات مخرب و جبران ناپذیری بر روی هیپوکلریت سدیم بگذارد؛ به همین سبب می بایست اقدامات لازم برای ذخیره سازی مناسب آن انجام شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به صفحه https://holding-bartar.com مراجعه نمایید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 22
  • بازدید سال : 158
  • بازدید کلی : 2305
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی